dimecres, 27 d’abril del 2016

LLEGENDA: JULIANITA

Fa ja uns quants anys la meua iaia , nascuda i criada a un xicotet poble de Huelva, em va contar una antiga llegenda d’aquelles terres:
“Es conta que fa ja molt de temps hi hagué a Aracena una joveneta anomenada Julianita, tan alegre i bonica que inclús els essers del bosc es van enamorar d’ella.
Els més rics llauradors de la zona van anar a demanar la seua mà, però Julianita a tots va refusar.
-“Amb un príncep em casaré.” Deia ella.
La seua mare, en veure-la tan somniadora li demanava que mai, baix cap circumstancia, anar a soles al mont de San Ginés, doncs a la font en vivia un petit i molt roí follet que seduïa a les joves somniadores com ella. Per açò a soles va fer créixer l’interès de Julianita “El que obtindre no puc, és el que més desitge.” Pensava ella.
Ds d’eixe dia la xiqueta va buscar qualsevol pretexte per anar a lla font. Encara que anava tots els dies mai va ver el follet, fins que una vesprada, mentres posava flors als seus cabells va tirar una pedra a l’aigua i un xicotet esser va sorgir d’ella.  
“-Hola Julianita, soc el follet que habita aquestes aigües i m’he enamorat de tu.”
“- De segur que tens coses  més importats que fer que ser mb una camperola com jo.”
“ De segur que no. Soc xicotet però el  meu amor és gran, encara que si tu vols puc transformar-me en allò que més t’agrade. Vine amb mi al meu palau baix l’aigua.” Li va dir el fullet encausant-la.
La Julianita va començar a marejar-se i estava tan confosa que no es va adonar de que el fullet la arrastrava cap a l’aigua.

A la nit els seus pare i tots el veïns del poble sortiren a boscarla, però ningú mai més la va vore. A soles el seu mocador, flotat sota l’aigua, pogueren recuperar.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada